Sunday, August 1, 2010

episod akhir teka teki

21.bila ada sampah itu tugas aku, bila berhabuk sikit aku juga yang kena, bila ada debu-debu sikit aku juga yang penat bekerja, tapi bila masa bersih tak ada sapa nak bagi aku kerja.siapa aku?

22. aku yang melindungi kulitmu ketika kamu berjalan, tak kira berapa ribu kilometer kau berjalan aku tetap ada melindungi kulitmu, kerna tanpa aku mungkin kulitmu akan terluka, berat tau tak kamu ni.siapa aku?

23. ada ditengah-tengah hutan. apakah itu?

24. tekan tekan tekan, cari, dah tertera semua benda yang kamu cari. aku memang bijak semua benda ada dalam kepala otak aku. siapakah gerangan aku ini?

25. dalam banyak-banyak bus, bas ape yang tak pernah bergerak walau sekali seumur hidup pun? bak kata pepatah sampai bulan jatuh ke riba pun bas nih tak reti-reti nak bergerak. bas apakah ini?

26. aku bikin orang panas bila hari hujan, tapi bikin orang lagi panas bila waktu panas gile. aku ni ape ek?

27. sekarang aku jadi rebutan kaum wanita, terutamanya wanita muslim. ramailah yang minat gila kat aku, diaorang siap buat macam-macam stail dengan aku... ada yang buat aku jadi labuh, singkat, kontot, tak kurang juga ada yang jadikan aku corak yang unik. tapi tak kisah apa pun bentuk aku.. nama aku tak berubah pun. cuma aku rasa bangga dapat bantu kaum wanita.

28. pekerjaan yang wajib setiap hari. tetapi ada waktu tertentu je boleh melakukannya.

29. sejenis cecair yang bila dipanaskan menjadi beku. biasanya cecair yang dipanaskan makin cair dan terlarut. pelik. apakah aku?

30. jauh tak nampak, dekat pun kadang-kadang tak nampak, tapi dengan kuasa veto yang ada kat aku semua benda boleh nampak. siapa aku?

No comments:

Post a Comment