Monday, August 2, 2010

mungkin

malam ni aku memerah otak habis-habisan sampai roomate aku punya otak pun aku perah sekali. yelah dah ketandusan idea hendak menulis. tetapi aku rasa seronok menulis ni. rasa tenang jiwa aku.

menulis pada monitor yang bisu ini, kadang=kadang membuatkan aku terpikir sediri, manusia semakin canggih. dulu menulis pada kertas. tapi sekarang terasa seperti jari-jari manis ini menari-nari bersama alunan key-pad. semuanya tertera seperti disusun secara automatik. tekan je apa aksara yang aku mahu keluar dengan tidak semena-menanya. huh! canggih-canggih

monitor ni sebenarnya banyak mengajar aku. dan jika monitor ini punya suara setiap hari aku akan mendengar kata-kata yang sama iaitu...BERUBAH!. dari hari pertama menjejak kaki ke UPM ni, tiada satupun perubahan positif dalam diri aku. aaku hairan kenapa aku tidak mampu untuk berubah? sedangkan sudah terlalu banyak cerita pada monitor bisu ini kuluahkan, kenapa tidak aku ungkap kembali cerita-cerita lama dalam monitor ini, mungkin dengan melihat kenangan lalu aku bisa berhijrah menjadi yang lebih baik.

mungkin....

No comments:

Post a Comment