Monday, August 2, 2010

bukan milikku

sewaktu dalam kuliah aku terdengar handphoneku berbunyi... menggelabah aku cari handphone aku...hurmm...hairan tak ada mesej baru atau panggilan yang tak dijawab.

sekali lagi, ku dengar alunan lagu itu berkumandang, dan untuk kali keduanya aku menggelabah mencari handphone ku. sekali lagi bukan. aku semakin dihimpit bimbang dan gerun. apakah ada makhluk halus disekitar dewan kuliah ini. berdiri tegak semua bulu roma ku. aku tidak bisa menahan rasa takut ini. namun aku berpura-pura tidak ambil kisah. aku letak kembali handphone ku dalam beg.

terdengar sekali lagi ringtone ku berbunyi...(oh no not again)..aku mencapai handphone ku perlahan-lahan...ku tekan key-paid...huh???????????!!!!! tiada mesej ataupun call. jantungku semakin kencang berdegup, hati aku mulai gundah cemas. apakah aku berhalusinasi? apa yang terjadi kepada aku? adakah aku punya kuasa supernatural yang bisa mendengar setiap bunyi( buat seketika aku berasa sangat istimewa andai itu benar).....namun aku cepat-cepat patahkan mimpi khayalku.



"Ok, kita berhenti sampai topik ini," bergema suara lantang Dr. Normaliza. semua pelajar bergegas keluar. tiba-tiba sekali lagi, alunan lagu itu bergema,....OMG!!!!!! aku semakin gerun. tap! bunyi berhenti.. kedengaran suara seorang pelajar perempuan" hello, a, ye saya, ala tadi dalam kelas ada lecturer macam mana nak angkat call. kenapa?" sambil berlalu pergi.

aku tesengih sendiri, oppss...rupa-rupanya bunyi yang sama tetapi bukan milik aku. terasa malu pula dengan diri sendiri. rupa-rupanya ringtone jerh sama... tapi brand handphone berbeza.



moral of the story: sebagai manusia kita jangan cepat sangat perasan, tak semestinya tanggapan kita tu betul....

No comments:

Post a Comment